A mai világban egyre több freelancer jelenik meg. Talán a mai felnövekvő társadalom attitűdjéhez és individuális törekvéseihez is sokkal jobban alkalmazkodik ez a fajta munkamorál.
A freelancer azt jelenti, hogy szabadúszó valaki. Ez nem azt jelenti, hogy nincs munkája, hanem azt, hogy nem egy konkrét céghez szegődik csupán el, hanem több helyről is kap munkát és szabadon dönti el, hogy mikor, mit és mennyit dolgozik.
Ezt leginkább a laptop lifestyle életmódot folytatók tudják legkönnyebben megvalósítani. Miért ne lehetne valakinek pont az az álma, hogy ő éppen Balin az óceánba lógatott lábbal szeretné megkeresni a kenyeréhez valót?
Az internet elterjedésével ez teljesen természetesen megoldható és elvégezhető munkakör lehet, hiszen a feladatokat e-mailen is meg lehet kapni. De vannak már erre nagyon jó olyan platformok, ahol a freelancerek tömörülnek és a platformon keresztül tudnak ajánlatokat adni és kérni és még a kiajánlott és elfogadott munka teljesítésére és elküldésére is alkalmas a platform, valamint a pénzek és az összegek kifizetésére és a bankszámlára történő átutalására.
Amennyiben nem elég az írásos kommunikáció, egy freelancernek már nagyon sok olyan online konferenciaszoba is rendelkezésre áll, ami segítségével tud megbeszéléseket folytatni a munkatársakkal úgy, hogy közben akár prezentációt is tart, vagy a képernyőjükön lévő tartalmakat meg tudják osztani.
Milyen munkák azok, amelyek freelancer munkakör betöltésére is alkalmasak?
A legtöbb IT feladatot igénylő munka ilyen. Hiszen legtöbbször valamilyen webes felülethez kapcsolhatóak a feladatok.
Sok adminisztratív munka is végezhető laptopon otthonról. Az e-mailek figyelése és az adminisztráció, esetleg levelek gépelése stb. is megoldható.
A marketing területen is igen nagy fejlődés figyelhető meg, hiszen egyre inkább átterelődik az oline térbe. Szinte minden kampány webes felületre helyeződik át. Itt a grafikai dizájn és tervezés nagyon fontos szerepet tölt be, hiszen a digitális szektorban a weboldal az, ami legelőször kialakít a célcsoportnál bármilyen benyomást. Ha egy weboldal grafikailag nem trendi, akkor a vevő pár másodperc töredéke alatt olyan benyomásra tesz szert, hogy valószínűleg a termék és a szolgáltatás is elavult lehet. Ami érdekes, hogy ez a célcsoport fejében nem is tudatosodik, csupán dönt benyomás alapján. A webdizájnereknek és a grafikusoknak ebben rejlik a legnagyobb feladata. Jobbára a jólképzett, kreatív tervezők és dizájnerek pont azok az emberek, akiknek a freelancer világ leginkább való, hiszen nehezen összeegyeztethető a személyiségükkel az, hogy monton ritmusban üljenek reggel 8-tól 16 óráig ugyanabban az irodában és persze ezt a hét minden napján tegyék hétfőtől péntekig. Talán ők már a művészvilág határát súrolják.
Persze még számos olyan munkakör van, ami az online térben bárhonnan, szabadúszóként is betölthető. Ha a témában jobban el szeretnél merülni, esetleg jó külföldi munkát szeretnél találni, javaslom, hogy a Grafikdesign Jobs kulcsszóra keress rá az interneten.