THE PETER SZARFE$T BLOG

$ $ $ $ $ $ $ $ $ $ $ $

Online marketing - SEO optimalizálás

October 2, 2019 - Reading time: 4 minutes
Online marketing - SEO optimalizálás

A SEO optimalizálásról már annyiszor írtunk, de talán nem elégszer. Legyen itt egy cikk megint erről a témáról. Egyszerűen nagyon fontos téma, hiszen egy cég online jelenléte függhet azon, hogy mennyire megfelelő módon kezelő a SEO témát.

A SEO mindenképpen a marketing terület része. Azon belül is az online marketing. Azzal foglalkozik pontosan, hogy a Google keresőmotor optimalizáláshoz milyen lehetőségeket találnak a cég szakértői. Az optimalizálás azt jelenti, hogy több fókuszpontot figyelembe véve, folyamatosan optimalizálják a folyamatokat. A végső cél mindenképpen az, hogy amikor egy releváns célcsoportba tartozó potenciális fogyasztó beírja a Google keresőbe a cég termékeivel, vagy szolgáltatásával kapcsolatban az ő fejében lévő keresőszót, akkor a számára felajánlott listában lehetőség szerint az adott cég is szerepeljen.

Ennek nagyon sok buktatója van, hiszen mindenképpen ismerni kell a célcsoportot, hogy várhatóan milyen kulcsszavakra fognak rákeresni, illetve ismerni kell a google rendszerét is, hogy milyen módon fogja értékelni a találati listához legmegfelelőbbnek a céget.

A célpiac ismerete

A célpiacnál nehéz előre megmondani, hogy milyen szavakra fog rákeresni, mik azok a kulcsszavak, amit érdemes beírni. Ezekre a kulcsszavakra van a google rendszernek már analitikája. Rá lehet keresni, hogy melyik célcsoportból, milyen időszakban, milyen szavakra kerestek rá leginkább az adott piaci szegmensen. Ezek mellett nyilván a célcsoport minél alaposabb analitikája is szükséges. A kora, a neme. De leginkább a vágyai. Két szabály van, vagy a jót keresik, vagy a rosszat próbálják elkerülni. Ez a két fajta pszichológiai beállítottság van. Élményevidencia nagyon erősen jelen van a mai világunkban. Mindkettőnél valamilyen megoldást keres. Ehhez a megoldáshoz vannak kérdések a fejében, amire válaszokat keres. Nagyon fontos, hogy egy-egy kampány során ezeket a kulcsszavakat folyamatosan érdemes optimalizálni. Vannak már nagyon jó plug-in-ek, amiket egy-egy weboldalhoz lehet kapcsolni, ami segít a kulcsszavak monitorozásában is.

A google ismerete

Ez már egy nehezebb falat. Nagyon fontos a tartalommarketing. A tartalmaknál fontos, hogy lehetőség szerint megfelelő hosszúságúak legyenek. Nem szabad sok-sok aloldalra bontott weboldalt készíteni, hogy a keresőmotor könnyebben átlássa. A tartalmaknál nagyon kell ügyelni a plagizálásra. Érdemes odafigyelni arra is, hogy mennyire felhasználóbarát egy-egy olda. Ide számít akár az is, hogy milyen betűtípust használunk, hogyan tördeljük a sorokat. Fontos szempont még a google alapján az is, hogy ne legyenek olyan nagyméretű képek becsatolva a tartalomba, ami az oldal betöltését lassítja. Emellett ajánlott erős oldalakról is belinkelni az adott oldalt. Ez azt jelenti, hogy a piacon jelen lévő keresztértékesítési partnerekkel egymást érdemes belinkelni egy-egy blogcikkben, hiszen a keresőmotor ezt is érzékeli.

A fenitek a fókuszpontok, amit tudni érdemes és észben kell tartani, hogy ez egy hosszútávú, folyamatos optimalizást igénylő feladat. További érdekes külföldi cikkek a témában: SEO Optimierung címszó alatt találhatóak.

Newest Posts

Bepillantás a férfi télikabát divatba - mit preferálnak a férfiak?

Bepillantás a férfi télikabát divatba - mit preferálnak a férfiak?

November 23, 2019


SEO cégek szerepe a sikerben

SEO cégek szerepe a sikerben

October 21, 2019


Hairdreams álom vagy rémálom?

Hairdreams álom vagy rémálom?

October 4, 2019


Hogyan maradj mentálisan fitt?

Hogyan maradj mentálisan fitt?

October 3, 2019


Freelancerek világa

Freelancerek világa

October 2, 2019


Photo Gallery

Italy early in the morning
The awakening of the forest
Free like a bird
Cold day in the mountains
Sunny vaccation at the coast
Evening sun over the forest
Nice church in a little town
Golden Gate bridge in San Francisco
Stars everywhere!
Modern energy saving house
Image