THE PETER SZARFE$T BLOG

$ $ $ $ $ $ $ $ $ $ $ $

Online marketing - SEO optimalizálás

October 2, 2019 - Reading time: 4 minutes
Online marketing - SEO optimalizálás

A SEO optimalizálásról már annyiszor írtunk, de talán nem elégszer. Legyen itt egy cikk megint erről a témáról. Egyszerűen nagyon fontos téma, hiszen egy cég online jelenléte függhet azon, hogy mennyire megfelelő módon kezelő a SEO témát.

A SEO mindenképpen a marketing terület része. Azon belül is az online marketing. Azzal foglalkozik pontosan, hogy a Google keresőmotor optimalizáláshoz milyen lehetőségeket találnak a cég szakértői. Az optimalizálás azt jelenti, hogy több fókuszpontot figyelembe véve, folyamatosan optimalizálják a folyamatokat. A végső cél mindenképpen az, hogy amikor egy releváns célcsoportba tartozó potenciális fogyasztó beírja a Google keresőbe a cég termékeivel, vagy szolgáltatásával kapcsolatban az ő fejében lévő keresőszót, akkor a számára felajánlott listában lehetőség szerint az adott cég is szerepeljen.

Ennek nagyon sok buktatója van, hiszen mindenképpen ismerni kell a célcsoportot, hogy várhatóan milyen kulcsszavakra fognak rákeresni, illetve ismerni kell a google rendszerét is, hogy milyen módon fogja értékelni a találati listához legmegfelelőbbnek a céget.

A célpiac ismerete

A célpiacnál nehéz előre megmondani, hogy milyen szavakra fog rákeresni, mik azok a kulcsszavak, amit érdemes beírni. Ezekre a kulcsszavakra van a google rendszernek már analitikája. Rá lehet keresni, hogy melyik célcsoportból, milyen időszakban, milyen szavakra kerestek rá leginkább az adott piaci szegmensen. Ezek mellett nyilván a célcsoport minél alaposabb analitikája is szükséges. A kora, a neme. De leginkább a vágyai. Két szabály van, vagy a jót keresik, vagy a rosszat próbálják elkerülni. Ez a két fajta pszichológiai beállítottság van. Élményevidencia nagyon erősen jelen van a mai világunkban. Mindkettőnél valamilyen megoldást keres. Ehhez a megoldáshoz vannak kérdések a fejében, amire válaszokat keres. Nagyon fontos, hogy egy-egy kampány során ezeket a kulcsszavakat folyamatosan érdemes optimalizálni. Vannak már nagyon jó plug-in-ek, amiket egy-egy weboldalhoz lehet kapcsolni, ami segít a kulcsszavak monitorozásában is.

A google ismerete

Ez már egy nehezebb falat. Nagyon fontos a tartalommarketing. A tartalmaknál fontos, hogy lehetőség szerint megfelelő hosszúságúak legyenek. Nem szabad sok-sok aloldalra bontott weboldalt készíteni, hogy a keresőmotor könnyebben átlássa. A tartalmaknál nagyon kell ügyelni a plagizálásra. Érdemes odafigyelni arra is, hogy mennyire felhasználóbarát egy-egy olda. Ide számít akár az is, hogy milyen betűtípust használunk, hogyan tördeljük a sorokat. Fontos szempont még a google alapján az is, hogy ne legyenek olyan nagyméretű képek becsatolva a tartalomba, ami az oldal betöltését lassítja. Emellett ajánlott erős oldalakról is belinkelni az adott oldalt. Ez azt jelenti, hogy a piacon jelen lévő keresztértékesítési partnerekkel egymást érdemes belinkelni egy-egy blogcikkben, hiszen a keresőmotor ezt is érzékeli.

A fenitek a fókuszpontok, amit tudni érdemes és észben kell tartani, hogy ez egy hosszútávú, folyamatos optimalizást igénylő feladat. További érdekes külföldi cikkek a témában: SEO Optimierung címszó alatt találhatóak.

Newest Posts

A stílus kötelez

A stílus kötelez

March 7, 2023


Benső tartás a Kamagrával

Benső tartás a Kamagrával

February 25, 2023


A kenyérsütőgép szerepe az egészséges életmód felé vezető úton

A kenyérsütőgép szerepe az egészséges életmód felé vezető úton

February 18, 2022


Részvényekbe történő befektetés 21. századi módon

Részvényekbe történő befektetés 21. századi módon

August 10, 2021


A színezés hasznossága a covid idején

A színezés hasznossága a covid idején

March 31, 2021


Photo Gallery

Italy early in the morning
The awakening of the forest
Free like a bird
Cold day in the mountains
Sunny vaccation at the coast
Evening sun over the forest
Nice church in a little town
Golden Gate bridge in San Francisco
Stars everywhere!
Modern energy saving house
Image